adakah jangan sama maksud dengan buat la lagi...



selma 2 mggu aku kat uma...
pulg cuti semesta...
macam2 yg aku prasaan..

aku pelik..
budak2 zman skrg ni..
m'dgr pe yg kite ckp dgn memahaminye secara terbalik ke???

contoh yg pertma..
adk aku s'dri...
bile memandu (mentang2 da ad lesen kn..)
d saat die m'nmbah kelajuan kreta n memotong knderaan len..
mak akn akn,,
'ainol..jgn laju2..kt dpan ad kereta 2..'
tndkan ainol ialah:
trus m'nmbah kelajuan n m'motong..
adkah itu tndanya adk aku ni kne sindrown down,,
hahahah

ok contoh ke2..
spupu pmpuan aku yg bru b'usia stahun lbih...

bia la bdak2 kn..
msty nkal..
ni la zman kesronokan mereka..
qaseh ske sgt ddok kt tgga..
mule2 kt tgga pling bwah...
(almaklum la..uma atok aku uma owg dlu2..)
bile dtegur,,,,
Qaseh! jgn men @ ddok kt tgga,, jtuh nty..
respon dri qaseh,,,
bgun n naik lg ke tgga yg ke2...

apakah maksud sebalik pristiwa2 ni??
adkah kate larangan sudah disalah ertikan oleh budak2 skrg????
atau kata larangan sudah bertukar maksud....
konfius aku d buanye..

No comments: