SpEeChLeEs...

sperti yg kowg taw..
aku m'rpakn s'org trainee counsellor ..
d sbuah universiti yg t'ltak kt utara malaysia..
dan hal ini mmg sdia mklum pd kwan2 aku..
bek kwn2 skola dlu,,
mahu pun kwn2 mse b'keje kt JK Wire Harness..

so..
dsebabkan itu la..
(agk aku la)
aku d hujani soalan ini

'adkah sume kaunslee yg dtg b'jmp kaunselor
bleh dkatekn ad mslh.. knp? trangkn ckit'

mule2 cm blur gak ar nk jwab..
tp ni yg aku jwab pd membe aku 2..

yup,,2 utk mreka yg s'cre suka rela dtg jmp kaunselor
utk dptkn bmbingan bg m'yelesaikn mslah yg dhadapi..
tp x..
bg mreka yg dpkse..n pksaan tue ygakn tmbulkn msalh 
pd klien 2..


then mbe aku ckp..

mknenye sume yg dtg 2 beh dlabelkn b'mslah?
tp mbe aku ckp x sume yg jmp kaunselor 2 b'mslah..
just nk mnx p'dpt..

n ni lak yg aku gtaw die

tugas kaunselor adlh utk m'bntu n m'bmbg klient
bg selesaikn mslh die..
p'dpat yg die mnx 2 sbnrnye 1 drpd isu p'mslhan 
yg d hadapi klient.

aku hrap sgt jwpn yg aku bg 2
dpt bntu die lerai k'kusutan
yg d hdapi..
but,,
b4 that aku nk mnx maaf sgt2..
if jwpn yg aku bg 2,,
slah..
tp 2 yg aku fham la dri ape yg aku blaja..



n tugas kaunselor adlh utk m'bntu klien m'nyelesaikn mslh die.  

No comments: