DuHai AnAk...



cite yg bkal diceritakn kt bwah nnty 
merupakan kisah bnar..
bkn rekaan semata2..

buat anak2..
hargai lah jasa n pengorbanan
ibu bapa kte yg tlah byk berkorban utk kte..


Semalam aku bersembang dengan pakcik dalam bas untuk balik ke pantai timur.
Aku : nak kemana pakcik
Pakcik : balik kelate
Aku : kerja kat kedah ke?
Pakcik : taklah, hantar motor anak. Pukol 2 ptg bertolak dan sampai ke Jitra pukol 8.30 mlm
Aku : Jauh tu pakcik, sempat plak belik tiket balik?
Pakcik : Pakcik bawak moto dari Pasir Mas ke Jitra hujan tak henti2. Kalau bukan kerana Anak pakcik tak hantar moto. Kerana anak je pakcik hantar moto sebab nak bagi dia bawa belajar.
Aku : jauh tu pakcik, hujan pula tu..
Pakcik : habis baju basah nasib baik ada baju sebab bawa dua pasang boleh pakai dalam bas.

masa kami naik bas tu dia naik d jitra. sampai di sahab dia ditukar bas ke sebab nak naik ke kelantan. lepas tu bas ke kelantan penuh n dia perlu naik bas satu lagi di SP. masa dia naik balik bas kitorang dah penuh. dia duduk je atas lantai sampai ke sp dengan sejuknya..kesian jauh perjalanan ke sp,, bila sampai di SP, ditukar bas n bas tu penuh lagi...  n perlu tukar d grik. nasib baik ada seat kosong...n bila di grik baru boleh tukar bas kesian kat dia ulang alik turun esok nak kerja lagi kot.. 



bila d tny knp..? ini jwpan dri membe aku..



anaknya nak pakai sangat kot dia ada cakap dia kata orang cerdik boleh duduk asrama mungkin.. dia kata anak dia xlah cerdik sangat n ditapis buang keluar. kerana anak dianggap kurang pandai ayah sanggup bantu untuk memudahkan proses pelajaran dengan menghantar moto. mgkin anak dia tak perasan jasa ayah dia tu..orang melihat je tau...pakcik tu dalam bas gelak je kerjanya




• Ayah sanggup berkorban untuk anak supaya dapat belajar





ape yg t'jadi,,
moge jd iktibar buat kte..

No comments: