pErSoNaLiTi dLm PeRhUbUnGaN

Personality dalam hubungan cinta adalah amat penting sekali kepada wanita, mana tidaknya wanita merupakan daya tarikan kepada lelaki. Kalau tak percaya cuba anda berjalan-jalan dishopping compleks pasti ada sahaja golongan lelaki yang memandang anda. Kenapa begitu?

Sebenarnya golongan ini suka memandang disebabkan adanya tarikan seperti pemakaian, tingkah laku, rupa bentuk dan banyak lagi, paling jadi tumpuan adalah pakaian seksi, conform tak berkelip mata diaorang. Pada masa itu apa reaksi anda? pasti senyum atau jalan pun tak tentu arah. Betul tak?

Secara hakikatnya, itu hanyalah sementara sahaja atau sekali imbas perbuatan serupa itu berlaku. Yang paling penting adalah hubungan cinta anda, bagaimana ingin memiliki hati seorang hati lelaki supaya terus bertahan cintanya sehingga anda mempunyai ikatan bersamanya.

Realistiknya ramai wanita yang mempunyai personality ala-ala barat selalunya tidak bertahan lama dalam hubungan cinta. Ya, saya pasti anda tidak akan percaya bukan. Cuba fikirkan dan lihat disekeliling anda dimana pasangan wanitanya yang memakai pakaian ala-ala barat. mereka seumpama menunjukkan setiap inci tubuh badan mereka pada lelaki lain sedangkan mereka telah berjanji akan hidup bersama untuk selamanya dan adakah lelaki tersebut ingin memperisterikan wanita begitu. Saya tahu anda mempunyai jawapanya bukan.

Untuk memiliki hati seorang lelaki bukan berdasarkan pada personality luaran semata-mata ini disebabkan ramai wanita diluar sana yang tidak memahami maksud sebenar personality.

Personality terbahagi kepada 2 iaitu

LUARAN – ( pakaian, make-up, perbuatan, percakapan )
DALAMAN. ( pegangan agama, pergaulan yang terbatas, jujur dan setia )

Mengikut kajian personality dalaman memainkan peranan yang cukup penting bagi memastikan teman lelakinya akan setia dalam hubungan cintanya itu. Baiklah saya akan kongsikan kepada anda 4 personality yang menjadi idaman atau digilai oleh golongan lelaki.

Personality Percakapan – Memainkan peranan penting dalam hubungan cinta. Lelaki cukup senang dengan wanita yang mempunyai percakapan yang baik sebagai contoh berlemah-lembut, tidak meninggikan suara, tidak mengeluarkan bahasa yang tidak elok dan tidak disenangi oleh pasangan.

Personality Pakaian – Tidak semestinya memakai pakaian yang ketat-ketat untuk memikat hatinya kerana perbuatan itu hanya sementara sahaja. Sebab lelaki akan merasakan tergugat teman wanitanya akan diganggu oleh orang lain. Biarlah sekadar memakai yang bersesuaian dan mengikut keadaan. Yang penting adalah tingkah laku anda yang dinilai dan dipandang.

Personality Pergaulan – Ini merupakan aspek penting, anda harus ingat lelaki suka mengambil kesempatan jika peluang ada didepan mata. Contohnya teman lelaki anda ingin berpeluk atau berpegang tangan dan anda memberikanya tanpa bantahan. Disitu pada pemikiran teman lelaki anda akan ke arah lain lebih daripada itu akan dilakukannya. Bagi seorang yang menjaga personality pergaulan dan ingin menjadi teman lelakinya itu bakal suami pasti tidak melakukan perbuatan seperti itu.

Personality Agama – Haa, ini adalah perkara amat mustahak dan dititik berat.. Jika agama menjadi pengangan dalam kehidupan atau hubungan cinta, insyallah segala impian anda akan terlaksana. Bagi lelaki yang melihat wanita mempunyai personality ini beranggapan wanita ini layak dijadikan isteri dan menjadi ibu yang baik pada anak-anaknya kemudian hari.

Sebenarnya banyak lagi personality yang harus anda ketahui dan pelajari tetapi cukup sekadar 4 personality ini yang dapat saya kongsikan kepada anda semoga ia menjadi panduan yang berguna dalam membina hubungan cinta yang aman dan diredhai oleh Allah s.w.t.

No comments: